Wat is een e-visum?
Een e-visum is een officieel document dat u toestemming geeft naar een land te reizen en binnen dat land te reizen. Het e-visum is een elektronisch alternatief voor het reguliere visum en wordt afgegeven door de overheid van het betreffende land. Een e-visum vraagt u volledig digitaal aan, u hoeft hiervoor dus niet naar de ambassade. Na toekenning ontvangt u uw e-visum per e-mail*. *Voor Cuba geldt dat u uw e-visum per post ontvangt, voor China ontvangt u zowel per post als per e-mail documenten.
Geeft een e-visum gegarandeerd toegang tot het betreffende land?
Een e-visum geeft u toestemming om naar een land toe te reizen. De overheid van dat land behoudt altijd het recht om zonder opgaaf van reden een houder van het e-visum de toegang tot het land te ontzeggen. In de praktijk komt dit gelukkig zelden voor.
Wat zijn de voordelen van een e-visum aanvragen via deze website?
Wij werken als tussenpersoon. Op onze website kunt u de aanvraag voor uw e-visum snel, eenvoudig en volledig in het Nederlands indienen. Wij controleren uw gegevens op de meest voorkomende fouten, voordat we de aanvraag doorsturen ter beoordeling naar het land waar u naar toe reist. U kunt betalen met iDEAL, overboeking of Bancontact/Mister Cash. Wanneer u een vraag over uw aanvraag heeft staan wij u graag te woord! We zijn 7 dagen per week telefonisch en per e-mail bereikbaar. Op de contactpagina op deze website vindt u onze contactgegevens.
Zijn mijn gegevens veilig?
Wij maken gebruik van een beveiligde verbinding (https). Uw persoonsgegevens worden alleen gevraagd om de aanvraag voor het e-visum te doen. De gegevens worden verder op geen enkele manier gebruikt en worden ook niet doorverkocht aan derden of voor commerciële doeleinden gebruikt. Als u wilt dat wij uw gegevens verwijderen dan is dat mogelijk en dan kunt u hier een verzoek voor indienen. Het kan zijn dat het betalen niet lukt of dat u uw betaling annuleert. Wanneer dat zo is dan bewaren wij de gegevens maximaal 48 uur. Als uw e-visum is geleverd dan bewaren wij uw gegevens tot de datum waarop uw e-visum ingaat. Bijzondere persoonsgegevens (paspoortnummer, uitgiftedatum, vervaldatum) worden 72 uur na uitgifte van het visum verwijderd.
Wat is het verschil tussen een multiple, double en single entry e-visum?
Een multiple entry e-visum geeft u toestemming om het land meerdere malen te bezoeken binnen de geldigheid van het e-visum. Voor een double entry e-visum geldt dat u het land twee keer mag bezoeken en met een single entry e-visum één keer. In de informatie op onze website kunt u vinden welk e-visum beschikbaar is voor het land waar u heen reist.
Kan ik een e-visum voor iemand anders aanvragen?
Ja, als u over de benodigde gegevens beschikt kunt u een e-visum voor iemand anders aanvragen.
Kan ik voor meerdere personen tegelijk een e-visum aanvragen?
Ja, dat kan. Onderaan in het aanvraagformulier vindt u de knop 'reiziger toevoegen'. Wanneer u hier op klikt krijgt u de mogelijkheid de gegevens voor een tweede reiziger toe te voegen. Wilt u meer reizigers toevoegen dan herhaalt u deze handeling.
Welke documenten heb ik nodig om met een kind te reizen?
Als u alleen met een minderjarig kind naar het buitenland reist moet u kunnen aantonen dat u toestemming heeft van de ouder met gezag. Meer informatie en een toestemmingsformulier vindt u op de website van de Nederlandse overheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reizen-met-kinderen/documenten/formulieren/2014/02/06/formulier-toestemming-reizen-met-minderjarige-naar-het-buitenland).
Staat er een cijfer 0 of een letter O in mijn Nederlandse paspoortnummer?
Het Nederlandse paspoortnummer bestaat uit letters en cijfers. Het blijkt niet altijd duidelijk of er een letter "O" of een cijfer "0" staat. Om verwarring te voorkomen komt de letter "O" niet voor in het Nederlandse paspoortnummer. Het gaat dus altijd om het cijfer "0". Voor de Nederlandse identiteitskaart geldt hetzelfde.
Ik heb meerdere paspoorten, mag ik kiezen met welk paspoort ik reis?
Ja, u mag kiezen met welk paspoort u naar het buitenland reist. Voor de geldigheid van uw e-visum is het belangrijk dat de gegevens op uw e-visum overeenkomen met die in het paspoort waarmee u reist. Voor u uw keuze maakt kunt u controleren of u met dat paspoort in aanmerking komt voor een e-visum.
Ik heb een vluchtelingen- of vreemdelingenpaspoort, kunnen jullie een e-visum voor mij aanvragen?
Nee, wanneer u een vluchtelingen- of vreemdelingenpaspoort heeft kunnen wij helaas geen e-visum voor u aanvragen. We raden u aan contact op te nemen met de ambassade van het land waar u naar toe wilt reizen. Zij kunnen u meer informatie geven over de documenten die u nodig heeft om naar het land te reizen.
Mijn paspoort verloopt binnenkort en ik ga een nieuwe aanvragen voordat ik reis, kan ik wel alvast een e-visum aanvragen?
Nee, voor de geldigheid van uw e-visum is het van belang dat de gegevens op uw e-visum overeenkomen met de gegevens op het paspoort waarmee u reist. U dient dus over uw nieuwe paspoortgegevens te beschikken voordat u uw e-visum aanvraagt.
Kan ik mijn visumaanvraag annuleren?
Nee, wanneer wij uw visumaanvraag hebben ingediend bij de overheid van het betreffende land kan uw aanvraag helaas niet meer worden geannuleerd. De betaling kan dan ook niet meer worden gerestitueerd.
Kan ik iets wijzigen op mijn e-visum?
Wanneer wij u per e-mail een verzoek hebben gestuurd om bepaalde gegevens aan te passen is uw aanvraag nog niet ingediend bij de overheid van het betreffende land. Het is dan nog mogelijk uw gegevens te wijzigen. Als de aanvraag eenmaal is ingediend is wijzigen niet meer mogelijk. Mocht u dan een fout in uw gegevens ontdekken dan dient u een nieuwe aanvraag in te dienen.
Kan ik mijn e-visum verlengen?
Wij kunnen uw e-visum niet voor u verlengen. Op sommige bestemmingen is het wel mogelijk ter plaatse uw visum te verlengen. Of dit voor uw reisbestemming mogelijk is vindt u in de informatie op onze website.
Hoe ontvang ik mijn e-visum?
Uw e-visum ontvangt u per e-mail. Na ontvangst sturen we het naar het e-mailadres dat u bij uw aanvraag heeft opgegeven. Voor Cuba geldt dat u uw visum per post ontvangt. Voor China ontvangt u een gedeelte van de documenten per e-mail en een gedeelte per post.
Moet ik mijn e-visum uitprinten?
We raden u aan uw e-visum altijd hardcopy (uitgeprint) of softcopy (op uw smartphone, tablet of laptop) mee te nemen op reis.
Mag ik mijn e-visum zwart/wit printen?
Ja, u mag uw visum zwart/wit printen.
Wanneer moet ik mijn e-visum betalen?
Na het indienen van uw visumaanvraag kunt u de betaling direct voldoen met iDEAL, overboeking of Bancontact/Mister Cash. We dienen uw visumaanvraag in nadat we de betaling hebben ontvangen. Als u met overboeking betaalt duurt het doorgaans één werkdag voor de betaling bij ons binnen is. Bij vertrek op korte termijn is het dus raadzaam met iDEAL te betaling. Een spoedaanvraag moet met iDEAL worden betaald.
Hoe kan ik het e-visum betalen?
U kunt betalen met iDEAL, overboeking of Bancontact/Mister Cash.
Kan ik een factuur van mijn visumaanvraag krijgen?
Ja, een dag nadat u uw visum heeft ontvangen kunnen wij u de factuur digitaal toesturen. Stuurt u alstublieft een e-mail met uw aanvraagnummer en het verzoek de factuur toe te sturen.
Hoe lang is mijn e-visum geldig?
Uw e-visum voor Kenia is 90 dagen geldig vanaf het moment van afgifte. Binnen die 90 dagen mag u in Kenia aankomen.
Wat kost een e-visum voor Kenia?
Een e-visum voor Kenia kost € 69,95 per persoon. Dit is de totaalprijs, inclusief consulaire kosten.
Hoe lang mag ik in Kenia verblijven?
Na aankomst in Kenia mag u daar maximaal 90 dagen verblijven.
Ik heb alleen een overstap (transit) in Kenia. Heb ik een visum nodig?
Als u alleen een overstap heeft in Kenia kunt u met een transitvisum volstaan. Hierbij mag u maximaal drie dagen in Kenia verblijven, voordat u het land dient te verlaten. U kunt kiezen voor een transitvisum op het aanvraagformulier.
Mag ik met het e-visum meerdere malen naar Kenia reizen?
Met het e-visum voor Kenia kunt u 1 keer het land betreden.
Voor welk type reizen kan ik gebruik maken van het e-visum voor Kenia?
Het e-visum is geldig voor 1 en 1.
Kan ik een visum bij aankomst in Kenia krijgen?
Officieel is het niet mogelijk een zogenaamde ‘visa on arrival’ te kopen in Kenia. Onze ervaring is dat het in sommige, maar niet alle, gevallen wel mogelijk is. We adviseren u uw visum te regelen voor u op reis gaat.
Wat is er nodig om een e-visum voor Kenia aan te vragen?
Om een e-visum voor Kenia aan te vragen dient u in het bezit te zijn van een paspoort dat nog minimaal 6 maanden geldig is bij aankomst. U dient een recente pasfoto te uploaden bij uw aanvraag. Daarnaast dient u een document te uploaden waaruit uw reis naar Kenia duidelijk wordt. Dit kan een kopie zijn van uw vluchtschema, een bevestiging van een hotel of resort of een uitnodigingsbrief van een bedrijf.
Hoe lang voor vertrek moet ik een e-visum voor Kenia aanvragen?
De verwerking van uw visumaanvraag door de overheid van Kenia duurt maximaal 72 uur. We adviseren u uw e-visum tijdig aan te vragen. We kunnen uw aanvraag vanaf 90 dagen voor uw aankomst in Kenia indienen. U kunt uw aanvraag wel eerder bij ons indienen, wij bewaren uw gegevens en dienen uw aanvraag in zodra dit mogelijk is.
Heeft mijn kind een eigen e-visum voor Kenia nodig?
Minderjarige kinderen t/m 15 jaar zijn vrijgesteld van de visumplicht voor Kenia en hebben dus geen e-visum nodig. Kinderen ouder dan 15 jaar hebben wel een eigen e-visum nodig.
Hoe lang duurt het voordat mijn visumaanvraag wordt verwerkt?
De verwerking van uw visumaanvraag door de overheid van Kenia duurt maximaal 72 uur. Gemiddeld leveren wij het visum binnen 48 uur. Wij houden het proces continu voor u in de gaten.
Kan ik mijn e-visum voor Kenia verlengen?
Het is mogelijk uw e-visum ter plaatse bij het hoofdkantoor van de immigratiedienst in Nairobi te verlengen tot maximaal 6 maanden.
Wat voor reisdocument ter ondersteuning moet ik uploaden?
U dient een document te uploaden waaruit uw reis naar Kenia duidelijk wordt. Dit kan een kopie zijn van uw vluchtschema, een bevestiging van een hotel of resort of een uitnodigingsbrief van een bedrijf.
Ik heb meerdere voornamen, dien ik ze allemaal in te vullen?
U dient alle voornamen in te vullen zoals deze op het paspoort staan. Heeft u meerdere voornamen, vul deze dan allemaal in.
Vul ik mijn achternaam verkregen bij geboorte of door huwelijk in?
U dient uw achternaam exact van het paspoort over te nemen. U vult enkel uw achternaam verkregen bij geboorte in, dus niet uw getrouwde naam.
Mijn ouders leven niet meer, moet ik hun namen wel invullen?
De namen van uw ouders zijn verplicht voor het verwerken van de aanvraag ook wanneer zij niet meer leven. Als u de naam van een ouder niet weet, voer dan UNKNOWN (onbekend) in voor deze ouder. U kunt in dit veld de namen opgeven van uw biologische, adoptie-, stief- of pleegouders. De naam van de partner is niet verplicht.
Hoe lang moet mijn paspoort nog geldig zijn als ik naar Kenia wil reizen?
Uw paspoort dient bij aankomst in Kenia nog tenminste 6 maanden geldig te zijn.
Ik ben in het verleden veroordeeld voor een misdrijf of misdaad, kunnen jullie een visum voor mij aanvragen?
Nee, wanneer u een strafblad heeft (gehad) kunnen wij uw visumaanvraag niet in behandeling nemen. We raden u aan contact op te nemen met de Keniaanse ambassade.